Kajsas värld

När jag var på biblioteket härom dagen lånade jag en ljudbok. Det var evigheter sedan jag gjorde det. Tyckte att det var på tiden nu när man läser så mycket facklitteratur i skolan och därmed inte orkar läsa andra böcker, hur mycket man än skulle vilja. Då är ljudböcker perfekt eftersom man bara behöver sätta i skivan i CD-spelaren och luta sig tillbaka. Det är väldigt skön avkoppling. Lite väl skön kanske, eftersom jag somnar 9 utav 10 gånger innan de ens hunnit läsa upp ett halvt kapitel. Jag är hopplös! 

Boken jag lyssnar på heter i alla fall Kajsas värld som är skriven av Kajsa Ingemarsson. Den är bara för härlig! Hon skriver så ärligt och personligt om allt mellan himmel och jord. Allt ifrån ångesten över att arbeta för mycket och försumma tiden med sina barn, brutna nyårslöften, brasilianska vaxningar, bantningsmetoder, oron över framtiden och annat sånt som kretsar kring dagens kvinnor. Mycket av det hon skriver om är så sant så man nästan ryser. Ändå skriver hon det på ett sätt så man inte kan annat än skratta åt eländet... Det är med vånda jag nu stoppar i sista skivan i min spelare och inser att jag snart måste skiljas från denna humorbomb. Jag vill ju bara ha mer, mer, mer!

Nåja, vad händer annars då? Jo ikväll blir det utgång för hela slanten. Statt har haft stängt några veckor för renovering och har nyöppning ikväll, och det verkar som om många har planer på att gå ut. Det ska bli roligt nu när man inte har varit där på länge!

Nu måste jag städa. I natt drömde jag någonting konstigt och råkade slänga ut en arm över nattduksbordet så mitt vattenglas flög i golvet med ett kras. Kul uppvaknande klockan 02.20… Det var vatten och glassplitter över halva golvet, och jag vet inte om jag lyckades städa tillräckligt noga just då. Lite sömndrucken som man var... Är rädd att det nu ska finnas något splitter kvar någonstans som katterna kan råka få i sina trampdynor. Bäst att jag skyndar fram städgrejorna. 

Over and out people


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0