Lipstick Jungle

Någon mer än jag som såg Candace Bushnell nya serie Lipstick Jungle härom kvällen? Nå, vad tyckte ni? Jag blev till min stora besvikelse måttligt imponerad. Inte för att jag hade trott att den skulle kunna vara lika bra eller överträffa Sex and the city, men ändå vara underhållande. Dessvärre tyckte jag mest att hela konceptet kändes halvhjärtat och långtråkigt... Det är som med uppföljare på storfilmer som menats att vara EN film, men så görs uppföljare bara för att första blivit en succé, och så slutar allting med en flopp. Precis så kände jag när jag såg den nya serien. Författaren Candace Bushnell är en kanonbra författare och har gjort storsuccé med Sex and the city, men jag tror hon skulle behöva tänka om helt. Tänka bort från det där tjejgäng, storstad, sexkonceptet, för att undvika det ofrånkomliga - att alla jämför hennes nya verk med SATC. Gör någonting helt nytt och jag lovar att jag ska titta och ge det en ärlig chans!



Flipp eller flopp?

Kom precis in från en skön promenad. Har gjort något så oväntat som att köpt mig ett par gångstavar som jag är ute och promenerar med. Jag tycker personligen att det ser jätteflummigt ut, men det skiter jag i. Det får vara hur töntigt det vill, för det bjuder jag på. Det är bra träning för kroppen och det känns från topp till tå att man gjort någonting mer effektivt än att bara gå, eftersom hela kroppen aktiveras på ett annat sätt. Det kan jag verkligen rekommendera! Dessutom har jag min stegräknare på mig för att kontrollera hur många steg jag tar under promenaden. Rundan som jag går i skogen omfattar ca 4000 steg och det är en bra grund för de 10 000 steg jag bör gå varje dag för att få tillräckligt med motion. Igår gick jag totalt 13 513 steg och det är bra.


Nu ska jag ta och städa ut julen här hemma. Nu ska alla tomtar, julgardiner och ljusstakar bort. Tycker att det är lika skönt att plocka bort det som det var mysigt att ta fram. Nu har jag fått en tillräcklig dos av julmys, så nu ska de väck.


Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0