Söndag

Jaha, vad ska man göra idag då? Det lutar åt att jag måste vara duktig och plugga, städa, diska, tvätta och en massa sånt roligt. Har en del jag måste ta tag i så att säga...

 

Kom precis hem från syrran. Sov där i natt för att slippa cykla hem mitt i natten när de kom hem från festen. Barnvaktandet gick väldigt bra igår. Över all förväntan faktiskt. Lillen var jättesnäll och lydig och det gjorde ju allting så mycket smidigare. Vi lekte och gosade tills han blev helt slut och sedan var det bara att göra välling och lägga honom vid 19-tiden. Mysigt med småbarn!

 

På vägen till syrran igår eftermiddag ramlade jag med cykeln. Det var så himla typiskt. Precis innan fallet hade vi pratat om en kompis till mig, som har en tendens att ramla med cykeln i tid och otid, och vips sa det bara så låg jag där. Hela gatan vat täckt av glashal is med lite vatten över, så fallet var ett faktum. Slog i höften och högra skulderbladet rejält och det ömmar fortfarande. Klantig man kan vara... Som tur var blev det inge värre än lite blåmärken och det kan man ju leva med. Brutna ben eller hjärnskakning hade ju varit det sista man hade haft tid med just nu.

 

Nu är det dags att ta tag i alla måsten här hemma. Ju förr dessto bättre, eftersom det känns så bra efteråt. Framåt 16-tiden ska jag se handboll, mellan Sverige och Ungern. Spelar ju egentligen inte roll om man tittar eller inte nu efter storförlusten mot Frankrike eftersom chansen att komma till semifinal är minimal... Så jäkla surt! De sopade ju golvet med oss, vilket inte var helt oväntat. Rackarns...

 

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0