Ledig dag

Oh vilken känsla det var att få sova så länge jag ville idag - ingen väckarklocka som ringde och störde vid femtiden. Jag vaknade självmant vid 10 och kände mig riktigt utsövd. Idag skulle jag behöva göra en rad olika måsten. Högst upp på prioriteringslistan står att frosta av frysen. Världstråkig syssla, men ack så nödvändigt just nu. Det går knappt att öppna frysen längre och det är varken bra för matvarorna eller för min elräkning, så det måste göras. Sedan skulle en storstädning inte sitta fel. Jag är på slängarhumör känner jag. Jag skulle vilja dra fram en massa grejer ur lådor och skåp, rensa och slänga mängder av skit jag inte behöver. Det är en så befriande känsla. Dessvärre är jag rätt dålig på att göra mig av med saker. Jag får för mig att det kan vara bra att ha någon gång... Det slutar oftast med att jag bara flyttar prylarna från ett ställe till ett annat, i väntan på att den där bra-att-ha-stunden ska infinna sig. Antar att jag inte är ensam om det fenomenet. Jag skulle behöva sluta ett avtal med mig själv, som min gamla gymnasielärare gjorde, om att slänga en onödig sak varje dag i ett helt år. Undra om det skulle funka?

 

Dagens måsten:

* frosta av frysen

* rengöra micron

* bädda rent i sängen

* tvätta

* dammsuga och moppa golven

* rensa och slänga en massa onödigt skit som ligger och samlar damm

* damma

* skura badrummet

 

Nehepp, dags att ta tag i min att-göra-lista. Här finns ingen tid att spilla.

Over and out


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

Sv: haha nej kroppen kan spela en ett spratt ibland!

2009-07-12 @ 12:30:56
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0