Matlagningstips

 Mmm.... bacon i köttfärslimpan??? det lät väldigt mumsigt...=) vill du dela med dejj av dina kunskaper kanske....??? ;)

 

Detta var en kommentar jag fick angående min köttfärslimpa med bacon som jag brukar laga. Personen i fråga, som tyvärr var anonym, ville som sagt att jag skulle dela med mig av mina kunskaper. Eftersom jag inte visste vart jag skulle posta mitt tips fick det helt enkelt hamna här (i hopp om att han/hon ser det).

 

Som svar på en del av kommentaren - det ÄR jättegott med bacon i köttfärslimpa. Den blir oerhört saftig och ger köttfärsen den där rökiga baconsmaken som är så utsökt. Dessutom är det inte ett dugg svårare än att göra en vanlig köttfärslimpa. Utgå från ett vanligt recept på köttfärslimpa, som t.ex. det HÄR. När smeten är klar hackar/klipper du ner ett paket bacon (eller två, beroende på vad du själv tycker) i smeten och rör om ordentligt. Sedan följder du anvisningarna om gräddningen i receptet precis som vanligt.

 

Enkelt va? Jag brukar variera mina köttfärslimpor på alla möjliga sätt, t.ex. blanda i fetaost, färsk chili... soltorkade tomater. Eller varför inte lite finriven vitkål? Det är bara ens egen fantasi som sätter gränserna.

 

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0