Överraskningarnas kväll

Ikväll (läs: igår) var jag på grillfest hos en kompis. Jag hade egentligen tänk att stanna hemma eftersom jag visste att jag skulle bli ensam tjej på festen, men hängde med i alla fall som sällskap. Bättre det än att sitta hemma och tråka tänkte jag – vem vet, det kanske börjar gro mossa på en? 

Sagt och gjort. Jag blev upphämtad och skjutsad till festen tillsammans med darling och några kompisar som skulle med och grilla. Vi drog igång grillen, åt god mat och umgicks i goda vänner lag. Det blev mycket trevligare än väntat, trots att jag var ensam tjej och dessutom nykter. Eftersom jag inte drack under kvällen blev jag utnämnd till kvällens fyllechaufför. När alla fylletrattarna skulle skjutsas ner till Statt gick jag för att hämta min väska på uteplatsen. När jag sträcker mig över räcket efter min handväskas så smäller det bara till i skallen på mig. Pang! Jag blev så himla chockad och fick så in i helvete ont över mitt vänstra öra som jag har början till öroninflammation i. Vad var det då som small undrar ni säkert? Jo, en stor jävla fläskkotlett (säkert 400-500 g) som var överbliven från grillningen – med ben och allt. Det var några som höll på och jävlades och kastade den på varandra och så råkade jag komma i vägen mitt i ett kast. Som tur var låg den inlindad i en plastpåse, men det gjorde ont som fan ändå. Tjutet i örat efter smällen ljuder fortfarande. Inte varje dag man får en fläskkotlett i huvudet, eller vad säger ni?

 


När den lilla incidenten var överstökad skjutsade jag alla till Statt och på vägen ner stannade vi till vid bankomaten. Stackars killen från Uppsala som var på besök tog ut pengar och skulle sedan pissa vid en buske, varav farbror blå åker förbi och plockar honom för offentlig urinering. 800 kronor, bara sådär. Han hade ju inte ens hunnit dra ner gylfen och börjat kissa, men det brydde de sig inte ett jota om. De lämnade bara över hans böter och önskade honom en fortsatt trevlig kväll. Tack för den liksom… 

 



Ne, nu är det sovdags. Jag gick ju faktiskt hem tidigt för att sova, men ändå har jag blivit sittandes här. Jag ska gå försiktigt till sängen så att jag inte ramlar eller utsätter mig för någon annan överraskande incident den här kvällen. Det får räcka för idag, haha.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Emma bloggar om kampen mot graviditet - efter två missfall !

Tack tusen tack för din lyckoönskningar :)

Hoppas det är bra med dig?

2009-07-19 @ 12:08:47
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Becca

Okej, tack för hjälpen:P haha, jag har verkligen gått och funderat länge på det där:P

2009-07-19 @ 12:50:41
URL: http://beccanorman.blogg.se/
Postat av: Verran

SVAR:Det var rätt naturligt för oss kan man nog säga,vi har ju alltid kunnat prata med varann om allt och sen när man märkte att d var mer än vänskap man kände så kändes d rätt liksom, och de flesta i vår närhet hade alltid känt det på sig innan vi sa nåt haha.



Händer hos dig då?=)

2009-07-19 @ 13:39:27
URL: http://verraan85.blogg.se/
Postat av: M a ll a n m a mm a

men visst kan man ta sig några ciders och bli lite glad, men att bli full tills man däckar varje ledig tid är bara allmänt korkad.

2009-07-19 @ 18:03:29
URL: http://mallanmamma.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

Du vet där man kan ändra hur texten ska vara? I mitten, höger eller på vänstersida.



Markera bilden när den ligger i inlägget och välj om de ska vara i mitten, höger eller på vänstersidan. Då borde det bli som på min blogg :D

2009-07-19 @ 18:11:07
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Emma bloggar om kampen mot graviditet - efter två missfall !

Tack för att du delade med dig, vi har funderat på Tunisien :)

Men ska fundera vidare lite :)

Är ju så svårt att välja :P

2009-07-19 @ 18:25:27
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: Becca

Hehe, jaa... Ett tag var det väl också om man åt mat man hade värmt upp i micron så fick man cancer också?

Och det var väl så med chips och pommes med?:P haha

2009-07-19 @ 19:06:31
URL: http://beccanorman.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

Ingen orsak! :D:D



några planer för resten utav kvällen?

2009-07-19 @ 22:15:06
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0