Underbara fredag

Äntligen har jag jobbat min sista dag för den här sommaren. Det kändes så skön att hänga in nycklarna i värdeskåpet och knalla ut därifrån med lätta steg. Jag ska i och för sig tillbaka dit redan på måndag för att hjälpa den ordinarie personalen när de kommer tillbaka från semestern, men ändå, det känns inte jobbigt… Sedan är jag ledig tisdag, onsdag, torsdag, fredag och söndag – oj vad jag längtar. Efter den lilla ledigheten blir det återigen jobb vecka 33 då jag måste hoppa in istället för en kollega. Hon ska iväg och vara barnvakt medan hennes son och hans fru ska in på förlossningen och göra planerat kejsarsnitt. Jag blev erbjuden att jobba den veckan och kände inte riktigt att jag hade råd att tacka nej. Den veckan hade egentligen varit guld värd att ha ledig, men nu blev det som det blev. Som jag alltid brukar säga – allting är ändå glömt när lönen kommer.

Nu ska jag kränga av mig mina svettiga och smutsiga arbetskläder och hoppa in i duschen. Efter det blir det en sväng ner till Netto för inhandling av mat tills ikväll. Jag ska ge mig på att baka en vegetarisk paj och bjuda Emil och Jelena på. Vi skulle egentligen ha ätit tacos, men det blir så himla mycket att handla hem och hacka och greja. Dessutom blir det så jäkla mycket disk efteråt... Därför erbjöd jag mig att laga paj istället. En vegetarisk sådan eftersom Jelena är vegetarian. Jag tror det blir någon egenpåhittad variant med squash, tomat och lite fetaost… kanske spenat… Vi får se helt enkelt – jag älskar ju att improvisera!

Ha en underbar helg allesammans. Njut av ledigheten!
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0