Vecka två - dag 1

Då har min andra arbetsvecka tagit sin början. Jag hade svårt att somna igår kväll och vaknade flera gånger under natten och var alldeles svett. Jag var tvungen att kolla om jag hade feber, men det visade sig att det bara var en ytterst liten temperaturhöjning. Jag gick upp och sköljde ansiktet i iskallt vatten och kunde sedan krypa ner och somna om igen. När klockan ringde var jag ganska pigg - kaffe och morgondusch gjorde susen. Hela helgen har jag gått och gruvat min över att behöva jobba på måndag morgon, men när jag väl kom dit idag kändes det inte så farligt faktiskt. Jag har börjat komma in i den nya dygnsrytmen och arbetssysslorna känns inte riktigt lika betungande längre. Det vådar gott för de kommande veckorna...

 

Sitter just nu och funderar på hur jag ska spendera mina lediga timmar den här eftermiddagen och kvällen. Först blir det en efterlängtad dusch och sedan känner jag för att göra... hmm få se nu... absolut ingenting! Att lägga mig i soffan framför tv:n som en säck potatis känns väldigt lockande. Jag ser även fram emot middagen då jag ska äta av den baconsprängda köttfärslimpan med färskpotatis, brunsås och lingonsylt som jag lagade igår efermiddag. Den blev så rackarns bra. Har ni provat att laga det någon gång? Om inte - gör det. Det är kalasgott! Är det någon som behöver recept så är det bara att säga till.  

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

mmm.... bacon i köttfärslimpan??? det lät väldigt mumsigt...=) vill du dela med dejj av dina kunskaper kanske....??? ;)

2009-07-13 @ 21:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0