En erfarenhet rikare...

...men 50 kr fattigare...

 

Igår när jag var och gjorde halsflusstestet sa doktorn att jag skulle kurera mig med varma och kalla drycker. Te är varmt och det drack jag för fulla muggar kan jag lova. Jag kom dessvärre inte på någon bra kall dryck – jag köpte glass istället. Det sägs ju vara en gammal välbeprövad huskur, eller hur? Jag såg det som ett utmärkt tillfälle för att testa B&J´s som jag skrev om härom dagen. Jag valde Bohemian Raspberry som var en av era rekommendationer. 


Vad tyckte jag då? Jag hade hunnit bygga upp världens förväntning om en smaksensation som skulle nocka mig fullständigt, men reaktionen blev totalt det motsatta. Visst – den var god (det är ju ändå glass vi pratar om) men ingen halleluja moment direkt. Hallonsmaken var lite för lam och browniebitarna var för stora och torra för min smak. Trots detta satte jag ändå i mig hela burken i ett svep, märkligt. Om det inte vore för det otäcka priset på de små byttorna skulle jag gärna prova fler smaker, men jag kommer nog att gå på säkra kort framöver. Jag väljer hellre budgetvarianten GB vaniljglass med chokladkross. That´s the shit! 
Den här glassen är jag barnsligt förtjust i. Passar dessutom min ekonomi lite bättre än B&J´s.


Av alla sorters glass du har provat – vilken är din favorit?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då ska jag också köra på att varva mellan varmt och kallt. Fast iofs så har jag gjort det.. hihi... Men du citron tillsammans med honung och varmt vatten är jättebra! Ett tips bara! ;)



Hoppas vi kryar på oss!

2009-06-18 @ 08:27:30
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: a g n e s

sv: tack så mycket :D ja han är en riktig tok-hund ;)

2009-06-18 @ 12:29:54
URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/
Postat av: Madeleine ♥

GB med choklaskross är supergooood!! ;)

2009-06-18 @ 12:44:50
URL: http://colourblue.blogg.se/
Postat av: Candy

Strawberry Cheesecake är min favorit av Ben & Jerry's, annars gillar jag Coops Caffe Latte-glass och den glassen du har med längst ner. Och Hemköps Tiramisu! Och Lejonet och Björnens Italiens choklad! Och Sias violglass och citron/lakritsglass och hallonsorbet och mangosorbet! Och Tofulines banan/chokladglass!



Av pinnglassar: Piggelion och Twister.



Av strutar: Cornetto Classic, Cornetto Lemon och Top Hat.



Märks det att jag gillar glass? Hehe...

2009-06-18 @ 22:03:16
URL: http://eyecandy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0