Förkyld like hell

Nu börjar jag bli ordentligt förbannad på min envisa förkylning som vägrar gå över. Jag har stora röda bölder i halsen som svider som attan och gör det svårt att svälja. Doktorn sa ju att jag inte har halsfluss så jag kan inget annat göra än vänta. Och det tycks man ju få göra… länge. Att bada i det kalla vattnet igår var kanske inte det smartaste draget jag gjort hittills, men gjort är gjort. Med tanke på hur jag mår just nu vetti sjutton hur det bli med resan till Skövde på lördag och visiten på Skara sommarland på söndag. En heldag på Skara kanske bara gör förkylningen värre och att bli sämre har jag inte tid med just nu – börjar ju jobba om en vecka. Får känna efter hur jag mår imorgon och sedan bestämma mig i sista sekund innan avfärd.

Idag ska jag på födelsedagsfika hos min kompis Julia som fyller 22 år. Det ska bli trevligt! Att hon fyller år innebär att det är exakt en vecka kvar tills jag fyller år. Tänk vad tiden går – snart är man 22 år. Nu skulle man inte behöva bli så mycket äldre. Det här känns som en ganska lagom ålder. 

 Nu ska jag ut i solen och njuta en stund innan det är dags att bege sig bort till Julia. 
Ha en fortsatt skön dag allesammans.
Ciao


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag är oxå förkyld, men ditt lät jobbigare! Jag har sluppit halsont.

Så en heldag på skara är kanske inte det bästa för mig heller just nu :( så typiskt!

Vi får ta o krya på oss och hoppas på det bästa helt enkelt :)

Kram!

2009-06-25 @ 22:06:16
URL: http://www.stumpah.rocas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0