Jobb och sol

Är precis hemkommen från jobbet. Det var segt idag - kändes som om jag hade tuggummi under fötterna när jag gick. Som tur är passet bara ynka två timmar och då är det bara att göra det man ska lite smidigt och sedan gå hem. Tiden går väldigt snabbt! Från att ha varit och jobbat med städ måste jag nu ta tag i städningen här hemma också. Det är väldigt dammigt och jäkligt och så vill jag inte ha det när det ska komma folk ikväll. Jag ska försöka fixa städningen lite raskt så att jag kan pallra mig iväg till stranden och sola sedan. Solen strålar och då måste man passa på att försöka få lite färg på fläsket.

 

Igår var det tjejkväll hos Linda. Det det väldigt trevligt. Vi blev inte så många som planerat, men det gjorde inte så mycket. Linda hade dukat upp en massa godsaker och gjort fint och så drack vi vin och spelade poker. Jag hade aldrig spelat det förut och jag hade verkligen nybörjartur. Jag kom på andra plats av oss fem - väldigt oväntat. 

 

Nu sitter darling och hans killkompisar i bilen på väg ner till Skövde. Jag beslutade mig till slut för att stannade hemma på grund av mitt halsont och den ihärdiga förkylningen som vägrar ge sig. Jag vill inte riskera att det blir någonting som sätter sig i luftrören eller går ner i lungorna om jag inte är försiktig. Det skulle bara vara så typiskt min otur - lagom till jag ska börja jobba. Nu är jag istället hemma och kurerar mig. Framåt kvällen kommer det över lite kompisar och vi ska dricka lite vin och umgås. Det lutar åt utgång på Statt för de andra, men jag stannar nog hemma. Jag har inte råd och så skulle jag ju vila, det var ju därför jag stannade hemma från Skövde.

 

Nu börjar jag få dåligt samvete för att jag sitter inne framför datorn när det är så vackert väder. Måste skynda mig med städningen så att jag kommer ut i solen fortast möjligt.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0