Same, same but different...

Åter gryr en ny dag... Jag vaknade för ungefär en timme sedan av att Emil ringde från Skövde. De satt i bilen på väg till Skara sommarland. Det är inte förrän nu jag börjar känna ånger att man inte åkte med - sommarland som är så himla roligt! Men vad är en helg i Skövde och ett besök på Skara sommarland, när man kan gå på Statt i Katrineholm och bada i fontänen efteråt? Same, same but different, eller? Jag kan inte minnas sist jag skrattade så mycket. Vi blev dyngsura och poliserna som åkte förbi stirrade som aldrig förr. Hehe, vad roligt det är att hitta på bus! Blöta och jävliga begav vi oss sedan mot efterfesten. Den varade dock inte länge för min del - höll på att frysa ihjäl.

 

Hmm jag är faktiskt lite seg idag. Det blev några glas vin under kvällen och det har ju en tendens att sätta sina spår. Gårdagen blev hur som helst väldigt lyckad. Vi blev ett gäng på nio personer som samlades hemma hos mig och drack och lekte lekar. Bland annat lekte vi en ordlek som gick ut på att man skrev adjektiv och substantiv på lappar och la de i en skål. Deltagarna delades upp i två lag och sedan skulle man beskriva de här orden på tid (30 sekunder) och få laget att gissa rätt. Det blev helknäppa ord som t.ex. analklåda, skumtomte, grotesk och miljöbil. I rond två la man tillbaka lapparna i skålen och då fick man bara säga ett ord för att beskriva. Då gällde det att komma ihåg vilka ord som sades i rond ett. I Omgång tre skulle man beskriva orden endast med charader. Hysteriskt roligt - vi skrattade så vi grät!

 

 

 

Idag händer det nog inte speciellt mycket. Håller just nu på och tvättar och när det är klart ska jag hem till Josefine och fika och titta på deras kattunge. Det ska bli mysigt - jag är ju som känt väldigt förtjust i katter. Solen skiner idag med, men solandet får jag nog ligga lågt med. Råkade bränna mig på ryggen igår, trots att jag dränkte mig i solfaktor 20. Jag hade smörjt mig själv på ryggen och tagit de områden jag själv kunde nå. En stor fläck kring bh-bandet råkade jag missa och där blev jag röd, minst sagt.

 

Ha en fortsatt bra dag. 

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0