Fredag

Vaknade alldeles nyss. Drömde så härligt att jag inte ville vakna. Jag drömde att jag och Darling var utomlands på någon paradisö någonstans långt, långt borta. Kritvit sandstrand, turkosblått klart vatten, strålande solsken och en paraplydrink i handen *drömmer mig bort* Det var nästan lite för bra för att vara sant, vilket jag upptäckte att det var också eftersom jag vaknade. Skulle verkligen behöva en semester just nu. Längtan efter att resa blir ju inte direkt bättre av att veta att Darling och en killkompis åker till Gran Canaria i natt kl 3 heller. Suck. Men jag unnar de det. Hade kanske inte varit så roligt för dem att ha mig med… 

 

En stand för två? Just the two of us...


Nu kan man ju säga att det är lite confession time. I skolan håller vi just nu på med ett KU-arbete som vi kan arbeta med hemifrån. Vad har jag gjort den här veckan hittills? N-A-D-A! Bortsett från att vårstädat, tvättat och storhandlat då vill säga. Men skolarbetet har lyst med sin frånvaro. Jag måste verkligen ta mig i kragen och sätta igång. Nu har jag ju ingen städning eller något att skylla på längre. Felet är att jag inte har någon disciplin till att jobba hemma. Särskilt inte när man har så gott om tid på sig. Två veckor är för mycket, för det ger utrymme för så mycket annat. En vecka hade räckt så att man hade fått lite eld i baken. Aja, nu ligger jag ju praktiskt taget en vecka efter, så nu kanske min motivation kommer att vakna när jag vet att redovisningen närmar sig.

Ikväll ska jag och Darling ha middagsmys. Vi ska laga mat tillsammans och mysa eftersom han åker i natt och blir borta en vecka. God mat och trevligt sällskap är aldrig fel. Tror det blir marinerat nötkött med hemmagjord klyftpotatis, sallad och någon kall sås. Helst hade man ju velat ha lite flottig bearnaisesås till det, men det får vi avstå. Det tillhör inte riktigt min diet. 

På tal om diet och sådant. Det går lite trögt med själva viktnedgången just nu, men jag tar det med ro. Jag både ser och känner att det händer saker ändå, trots att det inte syns på vågen. Har hittills gått ner 1,9 kg på tre, snart fyra veckor. Om man ser det i ett längre perspektiv, från den maxvikt jag startade på i höstas, så har jag gått ner 5,3 kg. Då känns det genast mycket bättre!

Nehe, pluggtajm.
Ha en trevlig helg allesammans och njut av ledigheten.
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0