Fredagen den trettonde

Då var den här veckan avklarad. Dagen gick segt, men utan några missöden (hittills i alla fall), trots fredagen den trettonde. Nu på eftermiddagen när jag kom hem fick jag ett sms där min kompis talade om att deras lilla bebis hade fötts. Värkarna hade börjat i onsdags och så föddes den igår, torsdagen den 12 mars. Det blev en liten pojke som vägde 3520 g och ska troligtvis heta Casper. Stort grattis till Emma och Johan och deras nyblivna familj!

 

På tal om bebisar. Eftersom man har gått och tänkt på Emma varenda dag sedan i söndags, då förlossningen var beräknad, så har jag drömt om graviditeter varje natt. Jag har drömt att jag har varit höggravid och fött barn flera nätter i rad. Snacka om att man påverkas av omgivningen alltså och att det följer en dag och natt. 


Nu är det äntligen helg. Har inga direkta planer utan tar dagen lite som den kommer. Skönt att bara få göra ingenting. På måndag bär det av till skolan igen efter 2 v praktik. Vi behöver bara vara där en dag, för efter det börjar det individuella KU-arbetet som man kan göra på hemmaplan. Det ska bli kul. Tror jag har återgått till min ursprungsplan men är inte helt hundra ännu. Måste fundera lite till och diskutera med min handledare.

Trevlig helg allesammans,
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0