Helgen som varit

Jaha då var helgen snart förbi. Vad snabbt dagarna går. I fredags eftermiddag åkte jag och darling till badhuset och simmade, bubblade bubbelpool och bastade. Det var väldigt avkopplande och skönt efter en ganska stressig vecka. Resterande tid av kvällen blev seg och jag somnade som en stock vid 22-tiden. 

Igår måste jag säga att jag var ganska duktig. Jag tog en ordentlig sovmorgon och efter det begav jag mig ut på en joggingrunda. Efter den passade jag på att göra mitt hemmaträningsprogram medan kroppen fortfarande var varm och avslutade sedan med en skön stretching. Märks att kroppen svarar bra på träningen och kosten, för jag har snart gått ner 2 kg och måtten har börjat minska. Det är motiverande. Går in på vecka 3 i programmet imorgon. Bara att hålla igång… Fast det var svårt igår när alla frestelser hopade sig en efter en. Först var vi hemma hos mina föräldrar och firade mammas födelsedag. Hon hade gjort en jättegod varm smörgåstårta och efter det serverades hallontårta och kakor. Smörgåstårtan var nog relativt godkänd enligt min kost, men absolut inte tårtan, så den fick jag avstå. Nästan prövning blev senare på kvällen då jag var bjuden till en kompis på tjejkväll. De andra drack vin (jag avstod pga mitt alkoholförbud) och hon hade ställt fram en stor skål med chips. Det doftade grillchips i hela rummet och jag ville bara moffa i mig hela skålen. Jag kunde avstå i ca 2 h, men sen gick det inte längre. Jag tog ett stort chips och satt och knaprade på det länge, med andakt. Ptja, det kan ju inte skada så mycket att ta ett till, eller? Och ett till… en näve hit eller dit… eller två… Det slutade med att jag åt halva skålen. Så det kan gå…

Idag har jag och darling varit ute och gått en långpromenad, trots det skittrista vädret. Hade stegräknaren på mig och den visade 7170 steg när jag kom hem. Det var rejält! Känns riktigt uppfriskande såhär efteråt. Nu ska jag ta en varm dusch och sedan kura ihop mig i soffan och kolla på Bee Movie. Haha.

Skön avslutning på helgen allesammans,

Ciao.

 

Ps. Nu har jag skaffat Bloglovin. Skitbra sida =) Nu kommer det gå mycket lättare att följa allas bloggar. Kan jag verkligen rekommendera!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0