Pinsamt värre

Jag läste en intressant artikel på Aftonbladet igår. Den handlade om att man ska kunna klicka på en ångra-knapp om man råkat skicka ett mejl till fel person. Det tycker jag låter som en väldigt bra idé. Tycker att den funktionen borde finnas på mobiler också, så att man snabbt som attan kan ångra felskickade sms. Jag vet att man kan avbryta sändningen, men oftast fattar man ju inte att det är på väg till fel person förrän det är försent. Jag misstänker att jag inte är ensam om att ha råkat ut för den tabben. För det mesta brukar det ju inte bli någon big deal av det om man råkat skicka ett oskyldigt sms fel, men det var dessvärre inte mitt. Jag var typ 15 år då… Jag och min dåvarande bästa kompis satt och messade sent en kväll och hade en konversation om killen jag umgicks med på den tiden. Jag kläckte ur mig en korkad kommentar och skickade iväg det utan att tänka… Svaret från min kompis dröjde så länge tyckte jag, men rätt som det var fick jag ett svar… dock inte från henne. Jag hade alltså skrivit OM en person och skickat det till vederbörande. Svaret jag fick var:
”Jasså du gumman…”

Jag ville bara sjunka genom golvet. Hur tar man sig ur en sådan situation liksom? Öööhm, ja alltså… jo det var såhär… eehm… Fandå! Om den där lilla ångra-knappen hade funnits den gången så hade jag sluppit förklara mig ur den pinsamma och obehagliga situationen. Numera kollar jag noggrant innan jag skickar iväg ett sms att jag har valt rätt mottagare, eller helt enkelt använder det sunda förnuftet och ger fan i att skriva en massa dumheter… 

 

På tal om sunt förnuft.


Komvux, Enköping
Tre ganska högljudda tjejer ~16 sitter vid ett bord i kafeterian. Framför sig har de en uppslagen Metro där de läser horoskopen högt.
Tjej 1: Vilket stjärntecken är du?
Tjej 2: Våg.
Tjej 1: Våg… Hm…"Du ska ta vara på tillfälle till affärer, använd sunda för "… öh… förnuu… för-nuft. Vad fan står det?! Sunda förnuftet eller nåt sånt.
Tjej 2: Vad är för… ja, det där du sa?
Tjej 1: Vette fan, har aldrig hört talas om det!
Tjej 3 (tystare): Nej, det man inte känner till lider man ju inte av…

Haha, klockrent. Smarta tjejer det där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0