Skidåkning i Romme

Jag är precis hemkommen från dagens skidresa till Romme Alpin. Det var så himla härligt att åka skidor igen. Det var ett par år sedan nu och jag har lovat mig själv att det inte får dröja så länge mellan gångerna framöver. Ska ha som mål att i alla fall åka en gång per säsong, om det så bara blir en dag. Dagens resa kändes alldeles lagom och det var väl värt pengarna. Endast 400 kr för bussresa tur- och retur, inklusive liftkort. Bussen hämtade upp oss utanför ICA Kvantum klockan 07.15 och vi var framme vid 9.45. Vid 10-tiden var vi klara att ge oss ut i backen för premiäråket. Vi åkte några enkla backar till en början för att värma upp och det behövdes. Det kändes lite ringrostigt, men det gav sig ganska fort. Det är som att lära sig cykla – har man en gång lärt sig det, glömmer man det aldrig. Dessvärre spelar det ju ingen roll hur erfaren man är för risken för olyckor finns alltid. En stackare som åkte med samma buss som oss fick åka akut till sjukhuset med ett brutet nyckelben. Vi satt i stolsliften och såg de hämta honom med ambulansscotern.

 


Över lag var dagen helt underbar, med ett litet undantag för vädret. Vi hoppades in i det sista att molnen skulle spricka upp och ge oss lite sol, men istället började det snöa. Bortsett från det är jag helnöjd. Härlig åkning med trevligt sällskap. Är rejält mör i kroppen nu och jag har en känsla av att jag garanterat kommer att somna ovaggad ikväll. Ska poppa lite popcorn, mysa i soffan med katterna och se på Beck, men det återstår att se om jag orkar vara vaken genom hela filmen. Brukar vanligtvis somna innan 22-nyheterna. När jag vaknar imorgon kommer jag nog ha träningsvärk. Känns i varenda muskel att kroppen har fått jobba hårt.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0