Torsdag

Den här veckan har känts väldigt lång. Hela dagen idag har jag haft fredagskänsla, men det är ju bara torsdag. Över lag har det varit en bra dag, bortsett från att jag har haft någon form av allergireaktion. Jag har varit flammig i huden och det har kliat som attan över hela kroppen. Det har känts som om jag har haft ett helt myrsläkte som krupit runt på kroppen. Riktigt obehagligt. Efter praktiken åkte jag ner till Apoteket och köpte allergimedicin som ska lindra diverse akuta allergisymptom. Det har lugnat sig en aning efter det. Nu återstår ju bara frågan vad det kommer utav? Har mina misstankar om att jag måste se upp med röda grönsaker och frukter. Jag brukar kunna få reaktioner av tomat, därför ska jag testa om det blir detsamma av röd paprika och röda äpplen. Kan ju finnas något samband… Googlade lite på det och hittade att det är karotenämnet Lykopen som gör tomaten röd och att det finns i många andra frukter och grönsaker. Det är vanligt att just tomat och liknande röda födoämnen ger upphov till allergier. Får helt enkelt se till att hålla mer koll på vad jag äter för att förebygga dessa träliga reaktioner.

Imorgon är sista dagen på praktiken. Det ska både bli skönt och lite tråkigt. Det är alltid lika tråkigt att säga hejdå till alla barnen, men det kommer man över. Ser fram emot att återgå till Campus för att smälta alla intryck och upplevelser man fått de senaste 2 veckorna. På måndag när vi kommer tillbaka till campus ska vi börja på ett så kallat KU-arbete (konstnärligt utvecklingsarbete). Låter lite flummigt, jag vet! Vi ska ha med oss en impuls från vår praktikplats som ska gestaltas i ett konstnärligt arbete. Jag trodde att jag hade en idé som jag skulle arbeta på, men nu vetti sjutton… Får nog se till att sova på saken över helgen så kanske det klarnar. Som det känns just nu är jag ganska fantasilös. 

Nu är det dags att fixa lite middag. Känns som om jag skulle kunna äta en hel häst just nu. Har universums värsta pms, så jag äter allt jag kommer åt. Spelar ingen roll om det är frukt, nötter, kakor, godis, mackor, mat… Allt funkar, så länge jag har någonting att tugga på. En påse chiliostbågar skulle inte sitta fel just nu, haha. Känner att de här dagarna inte kommer att funka att följa enligt mitt åttaveckorsprogram, för min omgivning skull. Vill inte utsätta de för onödiga risker. Därför tar jag lite dispens i några dagar, rider ur stormen och tar nya tag efter helgen. 

 

 

 

 

 

Någon mer än jag som känner igen sig?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, jag känner igen mig allt för väl. Får världens chokladbegär en dag i månaden! :P

2009-03-12 @ 19:48:15
URL: http://dillensdagar.blogg.se/
Postat av: jenny

Så där känner jag mig varje dag haha

2009-03-14 @ 09:32:55
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0