Smakar det så kostar det...

Just nu vore det inte helt fel om man kunde få ge sig ut på en rejäl vårshopping och köpa lite saker som står på önskelistan. Dessvärre är det ganska påkostade saker jag skulle vilja ha... Därför vore det inte helt fel med ett litet extra klirr i kassan för att kunna genomföra detta. Jag begär inga högvinster på Lotto á la 105 miljoner kronor, men några tusenlappar extra skulle inte skada. 

 

Vad är det då jag skulle vilja unna mig? Jo...

 

 

En söt skjortklänning. 

Jag har länge önskat mig en iPod. Min gamla Mp3-spelare har börjat sjunga på sista versen...

Min älskade Laura Biagiotti-parfym Emotion börjar ta slut. Jag bara måste ha den!

 Dessutom har jag länge velat ha en digital systemkamera. Lite väl påkostade leksaker för en fattig student... 

     

Nya fräscha påslakan-set till sängen i lyxig kvalité. Färgerna ska givetvis matcha de beiga och olivgröna väggarna. 

 

En ny kaffebryggare skulle jag också vilja ha. Den jag har nu funkar visserligen, men det skulle inte skada med en snyggare.

Ett fat med något snyggt arrangemang med blockljus till vardagsrumsbordet har jag länge funderat på. Det vore fint.

Mina älskade stövlar har gått sönder och jag skulle behöva införskaffa mig ett par nya. Kanske inte just de på bilden, men liknande... Inte för höga skaft, bara lite klack... 

 

Jaha, vad tror vi om det här kalaset? Jag får nog bittert inse att det absolut inte passar min plånbok just nu. Det får bli till att successivt beta av den här listan de närmaste åren...

 

Suck. Varför skulle man inte bara kunna få vara rik för en dag... eller två?


Ikväll blir det tjejmiddag hos Linda. Vi ska äta tacos, dricka gott och prata lite skit. Bäst att passa på nu när våra karlar är iväg på semester. När katten är borta dansar råttorna på bordet som man brukar säga, haha. 

Trevlig helg allesammans!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med. Varför kan man inte få vara rik bara en dag hahaha

2009-03-27 @ 08:29:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Pusslaren

PIXEL! :D

2009-03-28 @ 11:44:03
URL: http://www.pusslaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0