Övning ger färdighet

Oj vad glädande det är att se solen skina igen. Det värmer upp både kropp och själ. Allting känns så vårlikt just nu. Hoppas innerligt att det håller i sig och att det blir vår ordentligt nu. Igår när solen sken som bäst passade jag på att ge mig ut i spåret runt Gersnäs för en joggingrunda. Det var fortfarande lite blaskigt på sina ställen, men det gick ändå. Vad gjorde lite smutsiga dojjor när solen sken liksom, haha. Varvet tog mig ungefär 25 minuter och det kändes godkänt för att vara andra vändan för säsongen. Flåset kändes aningen ringrostigt, men det ska det jobbas på vill jag lova. Jag som hatade att jogga förut, men nu har det blivit bitterljuvt på något sätt. Det är skittråkigt, asjobbigt och allmänt usch, men ändå är det härligt och ett strålande sätt att mäta sin utveckling på vad det gäller konditionen. Jag har Darling och min kompis Pauliina att tack för att de fått mig att ens ge det en chans. Jag misstrodde de i början, men som de sa – Det gååår faktiskt att vänja sig. Skam den som ger sig! Stort tack till er i alla fall. 
 

Riktigt såhär graciös och ärtig ser jag kanske inte ut när jag är ute och springer, men vänta ni bara. Övning ger färdighet. Nu när mitt träningskort går ut inom kort ska jag verkligen ge de enkla gratis träningsmetoderna extra mycket tid. Promenader, jogging, stavgång och hemmaträningen med gummiband och hantlar är ju perfekt. Varför lägger man egentligen en massa dyra pengar på träningskort när det finns så många kostnadsfria alternativ som är minst lika bra. Huvudsken är väl ATT man rör på sig och aktiverar kroppen, inte HUR det görs. Tåls att tänkas på!

 

Om du vill ha några bra tips på hur man kommer igång med löpträning eller bara vill ha allmänt bra läsning om hälsa så hittar du det här.

 

Morsning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0