Vecka 2 avklarad. Six more to go...

Då var även den andra veckan avklarad på mitt 8-veckorsprogram. 1,8 kg borta hittills och jag är mycket piggare. Jag sover jättegott på nätterna och vaknar otroligt nog utvilad. Det beror säkert inte bara på programmet, utan på att det faktiskt är ljust ute när man vaknar. Ljuset gör mycket just nu. Som man har längtat. Om bara snön kunde försvinna så våren fick visa sig på riktigt skulle jag vara riktigt nöjd. 

Idag hade jag min första helhetsansvarsdag på praktiken. Det gick hyfsat bra. De har väldigt många olika böcker och moment i alla ämnena så det är svårt att hålla reda på allting, vilket kan göra det lite snurrigt. Man skulle behöva fler veckor på enheten för att hinna sätta sig in i alla rutiner. Trots det är jag nöjd med min insats och hoppas på att de två resterande dagarna går bättre.

Nu ska jag fixa lite middag. Har inte riktigt hållit mig till programmets mat idag för att jag tycker det börjar bli lite enformigt. Jag åt visserligen gröt till frukost som det stod, men lunchen blev linssoppa istället för vildrissallad (hur kul låter det liksom?). Middagen blir ugnsstekt kyckling med quinoasallad istället för fisk och quinoa som det stod. Efter middagen blir det städning och ett pass styrketräning enligt bokens upplägg. Börjar trivas riktigt bra med hemmaträningen nu och den ger resultat vill jag lova. Innan jag påbörjade programmet kunde jag inte göra en enda riktig armhävning. Jag har alltid gjort armhävningar på knä, vilket de festa tycker är fusk. Mina armar blev som spaghetti och jag föll flämtande ner på golvet så fort jag försökte göra de på tå förut. Nu, bara 14 dagar senare, klarar jag mellan 4-5 st på raken. Inte världens jättegrej, men vadå!? Jag är asnöjd.

Over and out,
Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Linda

Köpte träningsbyxor, en t-shirt, ett par trosor och ett läppstift. 250 spänn för allt. We like :)

2009-03-10 @ 13:51:25
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0