Lovely day

Gårdagen blev en riktigt lyckat Valborgsfirande. Vi var hos Linda och Robert och grillade. Jag hade gjort marinerad kyckling på spett, grönsaksspett och Emil hade köpt grillpotatissallad. Det blev en utsökt måltid. Efter maten satt vi och umgicks i goda vänners lag. Kort och gott, mycket trevligt! Här kommer lite bilder:


Grabbarna vaktar grillen

Robert penslar köttet med sin gigantiska pensel. Haha

Emils öl. Fint värre.

 

Fest

Gott och blandat

Annas hund Fanny. En rar liten hund!

I morse vaknade jag av första-majtåget klockan åtta. Det var ett jävla liv på den där orkestern. Som tur var lyckades jag somna om och sov till 11.30. Det var kanske lite väl länge. Efter frukosten begav mig jag och darling ut på en väldigt lång promenad. Vi gick runt större delen av stan och lyckades få ihop 14116 steg på stegräknaren (9,88 km… fan, nästan en mil). Det var bra jobbat! Dessutom hann man få en schysst bränna längs vägen. På vägen hem svängde vi in på Konsum och köpte Tex-Mex marinerad Flintastek (kan verkligen rekommenderas) och grönsaker till spett. Av det blev det grillning på gården utanför mig. Tror det blir grillning i morgon med. Man kan liksom inte grilla nog när det är så här fint väder.

I morgon bitti ska jag jobba min första städning på KappAhl på egen hand. Hoppas att det går bra och att jag inte glömmer någon rutin. Det vore lite pinsamt. Har skrivit en checklista på allting som ska göras för att undvika att göra några misstag.

Nu blir det lite tv-tittande.
Fortsatt trevlig helg.
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0