Torsdag

Tjingeling

Jag ska göra ett erkännande. Som jag skrev igår angående tryffelkladdkakan jag bakade till praktiken så var jag lite tveksam om jag skulle lyckas låta bli den. Det kunde jag inte. I failed completely! Jag tog av den tre gånger. Visserligen inga stora bitar, men ändå. Dra åt skogen vad god den var alltså. Jag åt den senast för ett år sedan och hade hunnit glömma hur himmelskt den smakade. Lär nog inte dröja speciellt länge innan jag bakar den igen. Måste bara hitta något bra tillfälle. Att skapa tillfällen är jag ganska bra på, haha. Alltid kan man hitta någonting att fira.

Sitter just nu och inväntar mina föräldrar som snart är på ingång. Mamma ringde igår och sa att hon ville titta förbi en sväng. Pappa ville också följa med ringde hon och sa idag. Då erbjöd jag mig att bjuda på lite mat, så de slapp tänka på det när de kom hem. Det blir ugnsstekt kyckling med nudelwok och kall sås. Det lär säkert bli uppskattat.

Imorgon är det sista dagen på praktiken, för gott. Det känns lite konstigt att ett helt läsår redan har passerat. Totalt nio veckor har jag varit där under året. Så häftigt att se utvecklingen av alla barnen under den tiden. Deras handstilar och olika förmågor har utvecklats från gång till gång. Det kommer att bli lite sorgligt att säga hejdå imorgon eftermiddag.

Nu ska jag duka och göra klart inför middagen.
Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0