Skapligt trött

Nu är jag precis hemkommen från mina föräldrar. Min syster och hennes sambo var iväg på dop och därav fick systersonen spendera dagen tillsammans med mormor och moster Mia. Vi har varit ute och promenerat i vagnen, tittat på fåglar, läst böcker, busat och gosat hela eftermiddagen och kvällen. Det är ett fasligt schå att hålla jämn takt med en tvååring alltså - han var som ett kvicksilver från start till mål. Jag tror jag vet någon som kommer att somna ovaggad ikväll, så mycket som vi lekte. Vanligtvis brukar han enbart vara en mormorsgris, men idag var det moster Mia som låg högst på listan. Han klängde på mig som en liten apa och ville sitta i min famn och gosa och prata. Sedan han började på dagis har han börjat prata väldigt mycket och det är så himla roligt. Munnen går i ett på honom och det kommer en hel del roliga uttalanden.

 

- Edwin, vad säger hunden?

- Vov vov

- Ja precis. Vad säger korna då?

- Muuuuu

- Vad säger katten?

- Mjaaaaau

- Och vad säger fåret?

- Bääää

- Hästen?

- Eeeheehoho

- Och hur säger lilla musen då?

- Muuuuus

 

Haha.

 

Jag satt även och tittade, lyssnade och kände på syrrans mage idag. Bebisen därinne rörde sig rätt livlig och det var coolt när man kunde se hela magen ändra form av en kraftig spark. Hon började känna lite molande värk under eftermiddagen på vägen hem från dopet, så bebisen är nog på gång vilken dag som helst. Beräknade ankomsten är nu på onsdag, men man vet ju aldrig. Spännande värre!!

 

Nu måste jag städa lite och kolla schemat inför morgondagen.

Ha en fortsatt trevlig kväll och en skön avslutning på helgen allesammans!

Ciao


Kommentarer
Postat av: Soffan

Vilken härlig dag :-) Härligt med livliga barn!

2009-11-09 @ 11:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0