Jobbig dag

Usch vilken dag! Jag har ont i hela kroppen och känner mig allmänt seg och hängig. Det är mensvärk som orsakar denna plåga och jag avskyr det. Det måste banne mig vara guds straff till kvinnorna alltså. Det är min första menstruation sedan jag satte i spiralen härom månaden och den har medfört något ökade smärtor och aningen rikligare blödning, precis som de varnade för. Det är dock inte några extrema förändringar så det går att härda ut. Det kan det vara värt nu när jag slipper komma ihåg att ta p-piller och må dåligt av dessa.

Det blir till att ligga lågt resten av dagen. Det blir ingen träning som planerat, trots att motion sägs lindra mensvärk. Jag vill och skulle behöva träna, men orken och motivationen sviker.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0