Tisdag 6/10-09

Idag har jag uträttat lite ärenden på förmiddagen. Jag var bland annat och lämnade tillbaka en bok på praktiken och sedan åkte jag till Kvantum för att handla torrfoder till katterna. Vanligtvis får mina katter Royal Canin Indoor 27 (specialsort för innekatter) men den maten passar inte riktigt min ekonomi för den här månaden. Jag brukar köpa en 10-kilossäck som räcker i tre månader och den kostar 560 kr. Det är lite dyrt och jag har inte riktigt råd med den utgiften just nu. Därför fick det bli en 2-kilospåse Mjau fiskfest istället som får funka tills jag får lön den 15:e. När jag ändå var ute och flängde gick jag in en sväng på djuraffären och köpte två leksaker till katterna. Det blev en musformad laserpekare och en pinne med någon rolig grej hängande i ett snöre. Snacka om att jag blev poppis när jag kom hem. Både Tuss och Felix blev som galna! Vi lekte i säkert en timme med de nya leksakerna vilket har resulterat i två deluxetrötta katter. De ligger nu som två trasor i soffan och snarkar. Sötisar!

På vägen hem från min lilla cykeltur blev det även en sväng förbi min lägenhet. De höll just då på med golvläggningen. Förhoppningsvis skulle de även hinna med att kakla den här veckan. Sedan är det upp till rörmokarna att montera rören och interiören. Utifrån det bedömde de att jag skulle kunna få flytta hem igen om två veckor - nästnästa helg alltså. Fan vad jag längtar!!

Usch nu måste jag plugga.
Ciao

Kommentarer
Postat av: Sofia

Skönt att det är på väg att bli klart i din lägenhet :)

Och du behöver inte oroa dig för att du skrämde mig, var mest det jag läste på internet som skrämde mig :P Men måste faktiskt tacka dig! För utan dig hade jag aldrig fått upp ögonen för att det kanske va p-pillerna som ställde till det för en, och att det fanns bättre alternativ. Så tack! :)

Hoppas det går bra med plugget.

Kram

2009-10-06 @ 14:59:22
URL: http://www.stumpah.rocas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0