Heldag på praktiken

Idag har jag varit på praktiken hela dagen. Jag tycker att tiden ute i verksamheten är så oerhört lärorik så jag ska ta tillvara varje tillfälle som går nu den närmaste tiden. Så fort jag har en lucka i schemat ska jag försöka vara där. Barnen på enheten är så härliga och personalen likaså. Alla är så engagerade och hjälpsamma och det får en att verkligen känna sig välkommen. Jag hoppas verkligen att man kommer att hamna i ett liknande arbetslag den dagen man själv ska ingå i ett sådant. Dock blir det lite snurrigt nu när jag gör min praktik i en fyra och genomför min kartläggning i en etta. Jag går emellan klassrummen och försöker pussla ihop tiden bäst det går. Helst skulle jag bara vilja vara i ettan eftersom det passar bäst till den kurs vi läser, men det gick inte att ordna. Det blev ändå en bra lösning till slut och jag är jättenöjd.

Jag har ägnat i stor sett hela dagen åt förberelserna av min examinationsuppgift. Jag har observerat mina två utvalda elever och den miljö som omger dem. Det är en jätteintressant uppgift och man lär sig väldigt mycket. Just nu håller jag på att samla in stoff till själva skrivandet som väntar framöver. Ju mer jag har på fötterna då, ju mer kommer det att underlätta genomförandet. Jag satt och arbetade med detta hela dagen då solen sken och när det var dags att bege mig hemåt började det självklart att regna. Är det inte ganska typiskt? Hade jag vetat det hade jag hellre varit ute och njutit av dagsljuset och sedan ägnat kvällen åt skoljobbet, men nu blev det inte så.

Jaha, nu kanske jag ska fortsätta med skoljobbet eller ta tag i någonting annat vettigt medan jag fortfarande har lågan uppe. Att röja undan diskberget i köket kanske vore en idé...
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0