Helg

Idag har jag tagit mig en rejäl sovmorgon. Min ena katt trilskades hela morgonen och gjorde att jag väcktes konstant. När han lugnade ner sig somnade jag om och sov till 12. Det var riktigt skönt. Då kände jag mig ordentligt utvilad för att gå upp och diska, dammsuga och plocka i ordning lite. Det känns alltid skönt att ha det gjort när helgen kommer, så slipper man det under ledigheten.

Jag gjorde nyss en liten inventering i frysen för att klura ut vad vi ska ha till middag ikväll. Jag hittade en påse med räkor och bestämde mig för att göra min kryddiga räkgryta med ris - det var länge sedan nu. Jag hittade det receptet i Viktväktarnas receptbok för några år sedan och fastnade för det rejält. Numera följer jag inte direkt receptet utan går lite mer på känn.

Nu ska jag ta mig en dusch... eller om jag kanske ska lyxa till det med ett bad? Det vore avkopplande. Jag har ju haft badkar i min lägenhet under de år jag har bott där, men aldrig kunnat använda det pga de dåliga rören i huset. Det har tagit evigheter att tömma badkaret och så har det blivit världens översvämning. Jag har inte orkat med allt krångel och därmed avstått att använda badkaret. Nu när jag flyttar tillbaka till min lägenhet efter stambytet kommer de ha tagit bort badkaret och ersatt det med dusch istället. Därför kanske jag ska passa på att ta ett bad här och ha lite hemma-spa. Måsta ägna lite tid åt att skämma bort mig själv. Så får det bli!

Trevlig helg allesammans.
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0