Hemlängtan!

Untitled DocumentUsch nu börjar min hemlängtan stiga mig över huvudet. Jag vill bara få flytta hem, nuuu! Idag efter praktiken gick jag hem till lägenheten för att hämta posten samt kolla hur långt de har kommit med stambytet. Rören var på plats och allting runtomkring var färdigt för kakelsättning. Det kändes positivt, men sedan ska alla ytliga rör och interiörer monteras, så det kommer säkert att dröja 2-3 veckor till innan det är klart. Jag börjar bli grymt otålig och hemlängtan är väldigt stor. Jag saknar min underbara säng, min mjuka sköna soffa, mitt stora fina kök, skrivbordshörnan och allting annat som jag älskar i min lägenhet. Det låter kanske konstigt, men jag längtar t.om. min dammsugare, haha. Jag längtar efter att allting ska återgå till det normala, för just nu är jag lite omotiverad och har svårt att landa.

Dock ska jag väl inte klaga. I trapphuset mötte jag grannarna i lägenheten under mig och de bor två vuxna i en likadan etta som jag. De har hittills bott i lägenheten, utan varken toalett eller rinnande vatten, under hela stambytet och det tycktes ha varit ett rent helvete. Jag förstår dem - jag är ju trött på skiten utan att ens ha berörts av det dagligen. Det kan ju inte ha varit roligt för de att bo mitt i en byggarbetsplats.

Aja, nu verkar det där projektet i alla fall vara på upphällningen och det känns väldigt skönt. Jag som väntat i två hela år på att det skulle stambytas. Har jag kunnat vänta så länge kan jag nog vänta någon vecka till. Innan tillbakaflytten återstår tillsist en rejäl storstädning - sedan kan man andas ut. Halleluja!

Nu är det sängen som gäller. Det har varit en lång dag med många måsten...
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0