Ledig måndag

Idag är jag ledig. Skolan som jag gör praktik på har planeringsdag och det behövde inte jag vara med på. Eftersom eleverna är lediga känns det onödigt att vara där. Istället för praktik är jag hemma och pluggar och efter lunch ska jag iväg och hämta min fyrbenta vän Muffe igen. Trots att jag hade honom i lördags eftermiddag så har jag längtat jättemycket efter honom - han är så härlig. Det är perfekt att jag kan låna honom emellanåt och stilla min hundlängtan eftersom jag själv inte kan skaffa hund i nuläget. Jag måste ha ett större boende (ej lägenhet), stabilare ekonomi och mer tid innan jag kan sätta den drömmen i verket - men någon gång ska det bli av. Jag kan liksom inte tänka mig resten av mitt liv utan hund. Efter att ha varit uppvuxen med hund känns det nu som om en bit av mig fattas.

Aja, nu kanske jag ska ta och göra mig i ordning om jag ska hinna med någonting innan jag ska iväg. Jag sitter fortfarande i morgonrock och smuttar på morgonkaffet... Jag som skulle hinna plugga, dammsuga och gå en sväng till bibblan. Tidsoptimist, javisst!

Ha en bra start på veckan allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0