Torsdag 24/9

Idag har jag varit på praktik igen. Jag gjorde min sista uppgift och hade mitt näst sista lästillfälle. Det känns jättebra, men det är ju inte annat att det är tufft med 26 stycken 10-åringar i klassen. Det är många personer och många viljor - det ska gudarna veta. Nu när vi är två vuxna i klassen fungerar det riktigt bra eftersom vi kan hjälpas åt när eleverna behöver hjälp. Det ger även tillfälle för att kunna sitta i mindre grupper och arbeta med de som behöver extra stöd. Så borde det egentligen vara jämt tycker jag. Det skulle underlätta arbetet för både barn och vuxna och man skulle slippa den ständiga känslan av otillräckligheten som pedagog. En pedagog på 26 elever är faktiskt inte rimligt - om man inte är för kloning vill säga.

Nu på eftermiddagen har jag skrivit klart mina uppgiftsplaneringar som jag inte hann med igår. Jag har även tvättstugan parallellt med pluggandet. Det är ingen höjdare eftersom man knappt hinner komma igång innan man måste ner och kolla maskinerna igen. Om en stund ska jag börja laga lite mat också. Kycklinggryta med bulgur - nyttigt värre!

Det känns att träningen och den nyttigare kosten har gjort gott för magen de senaste dagarna. När jag sköter mig slipper jag ju den uppblåsta onda magen som kan driva mig till vansinne. Jag förstår egentligen inte ens varför jag äter en massa skräp och utsätter mig för att få den smärtan, om och om igen. Att jag aldrig lär mig!? Men men, det är väldigt mycket i den här världen som är mycket lättare sagt än gjort.

Ha en bra kväll allesammans.
Bye

Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Mycket fin sida...

Läs gärna på min blogg, och se vad du tycker..

gillar du den, kanske vi kan lägga till varandra på bloglovin?



ha en skön kväll..

2009-09-24 @ 19:23:56
URL: http://liselotterydh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0