Flickan från ovan

Jag är precis hemkommen från biografen där vi såg filmatiseringen av Alice Sebolds bok Flickan från ovan. Jag hade inte läst några recensioner om den filmen, enbart sett reklamen på tv, så jag visste inte alls vad vi hade att vänta oss. För min del var filmen lite väl flummig och igenkänningsfaktorn från boken var väldigt låg, därav blev jag lite smått besviken. Frida däremot, som jag var på bio med, hon tyckte att filmen var kanon. Hon hade läst lite om filmen innan och var förberedd på att det skulle vara lite rörigt och mycket flummiga scener, så hon var nöjd. Denna film skulle till och med bli en del av hennes filmsamling framöver när den kommer ut på DVD och det måste väl vara ett bra betyg. Ja, smaken är som baken och tur är väl det!

Trots att vissa scener var lite väl utsvävade och konstiga tyckte jag att det var en helt okej film. Skådespelarinsatserna var bra och handlingen, liksom boken, var hyfsat fängslande. Det är dock inte en film jag skulle välja att se igen, utan då skulle jag hellre damma av boken från bokhyllan, luta mig tillbaka i soffan och läsa den på nytt. Det anser jag ge mer rättvisa till historien!


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

den har jag velat se, men är svår när det gäller filmer!!

2010-04-11 @ 21:06:29
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0