Funderar på ett inköp

Jag har hittat en bok som jag funderar på att beställa hem från Adlibris. Efter att ha läst mängder av information om problematiken hetsätning har jag sett att denna bok, skriven av Christopher Fairburn, figurerar i många sammanhang av behandling och självhjälp. Om det skulle vara till någon hjälp att läsa den här boken och följa deras självhjälpningsprogram i kombination med besöken hos kuratorn, kanske jag får goda förutsättningar för att slippa mina problem i fortsättningen. Det är i alla fall värt ett försök - har ju ingenting att förlora.

Bokens beskrivning:
Fler och fler unga, ambitiösa kvinnor drabbas av ätstörningsproblem, både anorexi och bulimi, som helt kan förstöra deras liv. Man kan då behöva hjälp både professionell, oftast kognitiv beteendeterapi, och ett självhjälpsprogram. I den här boken finns båda beskrivna. Boken innehåller en konkret självhjälpsmanual med noggranna instruktioner hur man går till väga.
Och bokens budskap är Du kan återta kontrollen över ditt ätande!

Att övervinna hetsätning


Kommentarer
Postat av: Frida

Verkligen inget att förlora! Köp för tusan!

2010-04-14 @ 12:32:47
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0