Kursstart och magont

Det här är ingen bra dag - huvudet spränger och magen smärtar. Trots det har jag varit i skolan och haft kursintroduktion på kursen Leda - förändring och utveckling. Det kommer nog att bli ungefär lika spännande som det låter. Suck. Jag hoppas innerligt att den kommer att bli bättre än vår föregående kurs, för den var verkligen katastrof.

Direkt när jag kom hem tog jag en alvedon och kröp ner i soffan för att läsa och vila bort huvudvärken. Jag hann läsa ett halvt kapitel, sedan somnade jag och sov som en sten. Cirka en timme senare vaknade jag med boken liggandes på bröstkorgen - något piggare än innan. Trots det mår jag fortfarande inte helt okej, men det får väl duga. Värktabletten tycks ha gjort lite verkan i alla fall.

Igår förmiddag började jag läsa en ny bok som är skriven av Denise Rudberg. Jag har läst båda hennes tidigare böcker och jag tycker att hon är en riktigt bra författare, som jag hoppas på att se mer från i framtiden. Boken jag läser nu heter Åse och är en sådan typisk chicklit som jag gillar. Det är en fristående fortsättning på Rudbergs senaste bok Matilde som jag fick i födelsedagspresent och läste förra sommaren. Jag kan verkligen rekommendera denna författare om ni vill ha en avslappnande och rätt humoristisk läsning, som inte kräver allt för mycket ansträngning för att hänga med i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0