Pigg och härlig söndag

Jag förvånas ständigt över hur snabbt helgerna går. Innan man knappt hinner blinka är det söndag och inom kort stundar en ny vecka. Igår var vi på födelsedagsfest hos Andreas och det var riktigt trevligt. Många trevliga människor på plats, både väl kända ansikten och några nya som jag aldrig har träffat förut. Jag höll mig nykter som utlovat under kvällen och det gick bättre än väntat. Vanligtvis brukar jag bli sur och grinig och stör mig på allt och alla när jag försöker festa nykter, men igår gick det riktigt bra. Humöret var på topp och jag hade riktigt roligt både på festen och ute på krogen. Efter födelsedagsfesten drog vi vidare till Statt där vi svängde våra lurviga i ett par timmar. Det var en smått märklig utekväll av olika anledningar, men det är väl sådant som hör till när man bor i en liten håla som Katrineholm.

Idag vaknade jag pigg och utvilad vid 9-tiden, gick upp och åt frukost och drog igång en rejäl städning. Nu ser det hyffsat skapligt ut här hemma - golvet är dammsuget och moppat, disken är diskad, sängen är bäddad och tvättmaskinen tvättar nu sin andra omgång tvätt. Jag tycker att det är så skönt att få en massa sådana sysslor avklarade innan nya veckan drar igång, så att man kan ta det med ro.

Dags att fixa lite lunch nu och senare framåt kvällen ska jag ut och gå en rask långpromenad i det sköna vårvädret. Hoppas att alla får en riktigt skön avslutning på helgen!

//M

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

Härligt med en promenad :) jag ska ta en cykeltur med lillasyster sen.

2010-04-11 @ 13:00:24
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Linnea - Mamma till Freja

Sv: Ja, det gjorde ju tyvärr det. Jag, Rasmus, pappa, lillebror och Freja är sjuka som bara den =(

2010-04-11 @ 13:45:12
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0