Torsdag 15/4

Jag är precis hemkommen från en ganska givande dag i skolan. Har nu fått i mig lite lunch bestående av rökt lax, kokt ägg, skagenröra och sallad och det var sagolikt gott. Lax, i alla tänkbara former, är verkligen bland det godaste jag vet. Nyttigt är det också och kombinationen av gott och nyttigt slår ju aldrig fel.

Om ca. en timme ska jag iväg på mitt första besök hos kuratorn. Det känns bra och jag känner mig redo för att ta mig an problemet. Förhoppningsvis har hon god erfarenhet av den här typen av problematik, så att det ger resultat och inte blir som mina tidigare erfarenheter av kuratorer. På gymnasiet när jag gick hos skolkuratorn pga. dessa problem brukade jag få som svar att jag skulle ta en promenad eller ringa en vän när det kändes jobbigt. Den typen av tips gör mig bara irriterad och då känns det som om man inte blir tagen på allvar. Att promenera eller ringa en vän blir bara en kortsiktigt lösning och går inte till grunden med orsaken till problemet. Jag vill ju ha hjälp, inte sitta och småprata om väder och vind med någon som jag upplever som en hobbypsykolog.

Wish me good luck!

Nu ska jag städa lite innan det är dags att bege sig. Har inte dammsugit på två dagar och dammråttorna av allt katthår har vuxit sig så stora att de snart kryper fram och biter mig i tårna. Det är nackdelen med att vara husdjursägare!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Dulce de leche, den är smarrig! Brukar alltid ta den om den finns när jag köper kulglass. Mmm!

2010-04-15 @ 17:50:04
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/
Postat av: Bella

Sv: Ja det kommer vi minsann att bli! :)



Vad händer i sommar då?



Föresten gick det bra på mötet?

kram

2010-04-15 @ 18:22:05
URL: http://bellaellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0