Dagen D är över

... men den började ju allt annat än bra kan jag ju säga. Det började redan igår kväll/natt eftersom jag var nervös och inte kunde somna. Jag låg i sängen och hade alla begrepp malandes i huvudet, samtidigt som jag funderade på allting gällande flytten som vi har börjat diskutera. Till en början fokuserade jag bara på allt det jobbiga runt att sälja, packa och flytta, men nu blickar jag istället framåt för att njuta av den härliga tanken på att få dela mitt liv fullt ut tillsammans med min underbara karl. Med alla dessa tankar snurrandes som en karusell i huvudet var det inte alldeles lätt att somna, vilket gjorde att jag låg vaken till efter 02 i natt.

När jag vaknade av alarmet vid 05.45 kände jag en konstig ömhet i ögat och till min förtvivlan upptäckte jag att jag har fått en inflammation i höger öga. Det var alldeles rött och varigt och kändes allt annat än trevligt med tanke på att jag skulle iväg. Jag gjorde rent så gott det gick och begav mig sedan vidare ner mot tåget. Som om jag inte hade haft nog med motgångar var såklart tåget försenat - inte speciellt mycket men tillräckligt för att spä på min nervositet ytterigare. När jag kom fram till Norrköping hade jag 10 minuter på mig att infinna mig i skrivningssalen och då blev det raska steg minsann. Jag hann precis och kom inrusandes med andan i halsen i sista sekund.

Huruvida jag presterade bra eller inte på själva tentan vågar jag inte spekulera i. Sist jag skrev tyckte jag att det gick bra, men blev ändå underkänd så denna gång varken säger eller hoppas jag på någonting. Jag ska försöka att ha is i magen och inte tänka på det alls förrän resultatet är klart - allt för att slippa grubbla eller bygga upp några förväntningar.

Från tentaångest inför själva skrivningen till ångestväntan. Pest eller kolera... 10-12 långar dagar framför mig innan jag får svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0