En lugn fredag

Idag vaknde jag tidigt eftersom älsklingen skulle iväg och jobba. Han tycker att jag är för snäll som går upp med honom kring 5-snåret och gör frukost fast jag själv inte ska iväg och jobba, men jag tycker ju att det är mysigt. Dessutom tycker jag att det är skönt att vara uppe en stund tidigt på morgonen när jag vet om att jag ska få krypa tillbaka ner i sängen och somna om igen. Det är ju inte ofta man kan göra så!

Just nu ligger jag i sängen med datorn i knät och pysslar med lite räkningar och annat nödvändigt ont. Den efterlängtade lönen trillade in på kontot idag och då ska pengarna lika fort ut igen i form av hyra, elräkning och annat kul. Typiskt! När jag är klar med detta är det dags att plocka fram skolböckerna igen och ta sig an mattebegreppen inför omtentan. Lotsning, formativ och summativ bedöming, kommunikativa, assosiativa och distributiva räknelagar, fundamentala matematikaktiviteter, ett-till-ett korrespondens, för att bara nämna några. Låter väl underbart, inte sant?

I eftermiddag och kväll ska jag sitta barnvakt åt mina rara systersöner. Min syster och hennes sambo ska få lite vuxentid tillsammans med sina vänner och vara barnfria för omväxlings skull. Det ska bli mysigt att få rå om de små yrvädrena, men jag hoppas innerligt att de ska uppföra sig. Jag är lite orolig för att det ska bli livat att ha en 2,5-åring och en liten på 8 månader när jag ska vara ensam med dem. Min bättre hälft var inte speciellt sugen på att göra mig sällskap, utan ville hellre umgås med sina killkompisar, vilket jag kan förstå. Det återstår att se ikväll om jag hade behövt hans hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0