Första skoldagen på sista terminen

Jaha, då var sommarlovet officiellt över och verkligheten har börjat komma ikapp en. Idag var det första dagen på den nya och dessutom sista terminen på lärarprogrammet och självklart var det blandade känslor. Jag ser fram emot den nya kursen eftersom den ska behandla många psykologiska, juridiska, sociologiska och medicinska aspekter på skolan och individernas förutsättningar för lärande, vilket jag tycker är intressant. All stress och sådant som skolan innebär är ju däremot inte lika efterlängtat, men det är smällar man får ta. När jag kom hem vid 17-tiden i eftermiddags blev jag påmind igen om hur trött man blir i huvudet av en dag i skolan. Det är en helt annan trötthet från de dagar då man är och jobbar och är slut i kroppen vid hemkomsten. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken trötthet jag föredrar!

Imorgon är jag ledig från skolan och då ska jag ordna med en massa praktiska saker till skolan. Det blir en vända till polisen för att skriva under och lämna in utdraget ur belastningsregistret som ska lämnas in till praktiken och sedan ordna med litteraturen till kursen. Detta skulle jag ha gjort långt i förväg innan skolstarten hade jag tänkt, men sedan ska man ju lyckas få tummen ur. Gick sisådär med det denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0