Fullkomligt dränkt av regnet

Ungefär såhär såg jag ut idag efter att jag varit tvungen att cykla från tågstationen hem till Sara i ösregnet. Tack och lov kunde jag stanna till på vägen hemma hos älsklingen för att låna ett par mysbyxor och en luvtröja av för att slippa frysa i mina dyngsura kläder. På så sätt kunde jag slutföra dagens studier som planerat tillsammans med gruppen, istället för att behöva åka hem och krångla med klädbyten.

 

Efter pluggandet hemma hos Sara begav jag mig hem till min syster för att umgås lite med gullungarna. Det blev en eftermiddag med fullt ös - som vanligt i sällskapet av en 2,5-åring och en liten på 9 månader. Därefter spenderade jag kvällen hemma hos älsklingen genom att ligga i sängen och läsa kurslitteratur medan han satt framför datorn och spelade. Jag är imponerad över hur jag lyckades hålla fokus och koncentration på min läsning en hel kväll, trots hans närvaro, med tanke på hur lätt jag blir distraherad av ljud och liknande i vanliga fall. Det bådar gott för framtiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0