Har visst svikit mitt löfte

Jag har alltid sagt till mig själv att jag aldrig får bli beroende av kaffe. Hittills har jag hållit detta löfte till mig själv och enbart druckit denna underbara dryck på grund av den goda smakens skull, inte för att bli pigg. Dessvärre har det här med sommarjobb och att gå upp klockan 05.00 ställt till det för mig på sistone. Jag har varje kväll innan läggdags laddat kaffebryggaren, för att snabbt kunna få i mig en kopp innan jobbet, och detta har medfört lite klåda i beroendeknölarna. De dagar jag har försovit mig och inte hunnit dricka kaffe har jag varit som en zombie ända fram till 9-fikat då jag snikat åt mig en kopp inne i fikarummet på underhåll. Detta är inte alls bra, för jag vill inte ha ett behov av koffein för att kunna känna mig pigg. Därav har jag nu införskaffat mig ett paket koffeinfritt kaffe för att kunna dricka kaffe när jag vill, utan att störa varken sömnen eller beroendecentrat. Jag har även intalat mig att detta kaffe är mer skonsamt för min mage, men det kanske inte alls stämmer?!

Nu väntar en alldeles nybryggd kopp kaffe ute i köket, som avnjuts med en skvätt vispgrädde i. Just the way I like it!

Är Du beroende av kaffe eller är det enbart en god dryck
som intas för sällskaps och/eller den goda smaken skull?

Hur avnjuter Du helst Ditt kaffe?

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag började dricka kaffe när jag började jobba på fsk. Hemma dricker jag väldigt sällan kaffe. Det är aldrig så att jag brygger bara för att jag är sugen, för det blir jag nästan aldrig. Bara på jobbet. Då vill jag dricka mitt kaffe med mycket mjölk! I och med jobbet så hinner däremot aldrig dricka en hel kopp innan det kallnar. För att det alltid händer något när man ska ta sig en slurk... Har däremot lärt mig att aldrig dricka kaffe senare än mellis, för då störs nattsömnen.

2010-08-08 @ 17:04:08
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

SV: Duktigt jobbat :):) jag är supernöjd med mitt resultat denna veckan och jag hoppas att jag är ett steg närmre mitt andra delmål nästa vecka :)



Nu kämpar vi på :D:D

2010-08-09 @ 10:29:40
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Ania

Jag har för mig att det finns ett särskilt kaffe (säljs på ICA) som det står på förpackningen att det är extra snällt mot magen. Men jag kan inte minnas om det är koffeinfritt eller inte...



Usch jag har tyvärr också blivit väldigt koffeinberoende pga mitt sommarjobb... Tar en koffeintablett varje morgon och sedan dricker jag två koppar kaffe på jobbet. Annars orkar jag inte jobba. :(

2010-08-09 @ 11:04:41
URL: http://nolovestory.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0