Helgen som har passerat

I fredags satt jag barnvakt åt mina syskonbarn hemma hos min syster. Hon och sambon ville umgås med några vänner och sedan ta en sväng till öltältet och då ställde jag upp och tog hand om barnen. Jag var lite nervös till en början eftersom det var första gången jag var barnvakt åt båda barnen, men det gick mycket bättre än väntat. Nästan lite för lätt om jag ska vara ärlig. Båda barnen somnade helt utan problem så fort nattrutinen med nya blöjor, pyjamaspåklädning, vällingdrickande, tandborstning och sagoläsning var klar och efter det blev det nästan lite för tyst. Som småbarnförälder måste den lugna stunden vara ovärderligt, men jag var nästan på väg att skaka liv i barnen igen i ren uttråkning.

Lillen vaknade en gång vid 22-tiden och gnydde lite, men somnade snart om igen när nappen och trasan låg på plats. Kring midnatt vaknade äldsta grabben och ropade efter mamma, men även han somnade om så fort jag tittat till honom och lagt trasan tillrätta. Resterande tid var lugn och jag kunde åka hem lite efter 01 när syrran och Nicke kom och avlöste mig. Då bar det raka vägen hem till älsklingen eftersom han bor på gatan intill min syster - slapp jag cykla genom halva stan mitt i natten.

Lördagen började med några timmars jobb som vanligt och sedan styrde vi kosan mot Kolmårdens. Jag, älsklingen, hans lillebror och svärföräldrarna spenderade en heldag på djurparken och hade det riktigt mysigt tillsammans. Vi gick där och strosade bland djuren, njöt av det vackra vädret, åt på restaurang, köpte glass och hade allmänt trevligt. När vi kom hem från vår lilla utflykt spenderade vi kvällen hemma hos älsklingen. Vi lagade mat och tittade på film och där under kvällen slog det mig att jag verkligen skulle kunna tänka mig att bo där. Lägenheten är jättemysig, vi har det underbart bra tillsammans och vill leva under samma tak, så why not? Det kommer nog inte att dröja allt för länge innan man kan titulera sig som sambo.

Den här dagen har inte gått i många knop kan jag säga. Jag har bara suttit framför datorn och tömt kameran på bilder från de senaste veckorna, lagt upp några på Facebook och knåpat med den nya headern. Jag skulle behöva rycka upp mig och pallra mig iväg till Friskis, men kroppen säger nej. Idag vill jag helt enkelt inte göra någonting! Punkt slut.

Underbara helg - varför måste du vara över redan?

Kommentarer
Postat av: Rasmus Lönfeldt

Svar: Jodå det är bara bra själv då?



Låter iallafall som att du har haft en superhelg! Hoppas allt går bra mellan er två! :D

2010-08-15 @ 19:44:17
URL: http://themonsterandme.blogg.se/
Postat av: Rasmus Lönfeldt

Svar: Tackar. :) Jo jag har fått hört det en del. ^^

2010-08-15 @ 21:18:16
URL: http://themonsterandme.blogg.se/
Postat av: alice

vad fin blogg du har ! :)

2010-08-15 @ 21:56:04
URL: http://esteraliceviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0