Helgupdate

Det här har varit en riktig lugn och skön myshelg. I fredags gick jag, Andreas och Kalle på bio och såg Grown Ups. Jag tyckte att den var riktigt rolig och helt klar sevärd, men kanske inte nödvändigtvis på bio. Ibland har jag en tendens att lessna när det blir alltför överdrivna och långdragna skämt, vilket hände vid något tillfälle, men det kunde jag tåla. Grabbarna däremot satt dubbelvikta av skratt under större delen av filmen eftersom det var helt deras typ av humor. Ju mer överdrivet och nästintill löjligt det blev, ju mer skrattade dem. Smaken är som baken, som vi alla vet.

Efter biobesöket gick vi hem till älsklingen och tittade lite på tv och hade en mysig hemmakväll. Det blir att vi sover allt mer där borta nu för att jag ska börja känna mig hemma och det är en effektiv invänjning. Nu vill jag knappt åka hem eftersom det känns som om jag står med en fot i vardera läger. Vi har pratat om att ta med katterna och flytta över dit tillfälligt under mina praktikveckor från och med nästa måndag. Dels för att prov-bo tillsammans och för att jag ska ha nära till praktiken - nästan bo vägg i vägg med skolan. Längtar!

Lördagen började i vanlig ordning med jobb och sedan åkte jag hem och pysslade om busarna här hemma. Då serverades det burkmat, påfyllning av torrfoder, nytt vatten och som grädde på moset en smaskig godispinne, lek och gos. Nejdå, inte alls dåligt samvete över att jag sover borta en natt! På eftermiddagen begav jag mig bort till älsklingen igen för att fika och kolla på film. Vi såg Clash Of The Titans och jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte förstod ett jota av den. Det var avsolut inte min typ av film och jag var inte alls filmsugen eftersom solen sken för fulla muggar utanför fönstret. Jag tror till och med att jag somnade till en stund mot älsklingens bröstkorg - kanske inte så konstigt att jag inte hängde med i handlingen. Även denna dag avrundades med en lugn hemmakväll och övernattning hos honom. Helt underbart och perfekt, bortsett från att jag saknade ihjäl mig efter mupparna. Förhoppningsvis kommer de också att stortrivas i att få bo i en större lägenhet och att ligga och mysa i den stora sköna dubbelsängen. Det ser vi alla fram emot.

Söndagen har till större delen spenderats i sängen med en snorig näsa och ett evigt nysande. Jag har blivit jätteförkyld och jag antar att det kommer från visiten hos syskonbarnen härom dagen. Typiskt med småbarnens elaka baskilusker - då blir jag smittad direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0