Random tisdag

Idag är det en lugn dag med mattepluggande på schemat. Det känns rättså stabilt nu inför omtentan på torsdag med det som jag har läst in på egen hand, men ikväll ska älsklingen hjälpa mig att förhöra också. Förhoppningsvis ska allting sitta som en smäck efter det så att det enbart räcker med lite finslipning imorgon - dagen före domedagen. Efter att vi har haft förhör på begreppen ska jag försöka hjälpa Andreas med hans onda rygg. Han har beklagat sig för smärta kring vänstra skulderbladet i flera dagar nu och det gör det svårt för honom att jobba. Det är antagligen någon muskel som blivit överansträngd på grund av hans fysiskt tunga arbetssysslor, så jag ska försöka massera honom ikväll. Det kanske inte gör några underverk, men kan ju knappast bli sämre i alla fall.

Jag hoppas att alla har haft en riktigt bra start på veckan! Jag säger som en klok vän brukar säga: Snart är tisdagen över och då är det nästan onsdag, vilket innebär att det praktiskt taget är fredag! Det är den mest optimistiska kommentar jag någonsin har hört och får en att dra lite på smilbanden en seg tisdag som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0