Kyliga torsdag

I morse tyckte jag att det var kämpigt att slita sig från värmen i sängen för att bege sig iväg till skolan eftersom jag inte riktigt visste vad som skulle vänta mig. Skulle tågen vara försenade eller skulle de ens gå över huvud taget? Min avgång till skolan avgick i tid, men det blev ersättningsbuss på grund av problemen i tågtrafiken just nu. Dock hade jag lika gärna kunnat stanna hemma idag eftersom föreläsningen inte gav ett skvatt, men så är livet ibland, det är svårt att förutse. Jag var ju ändå tvungen att åka till Norrköping för att lämna tillbaka böcker på Campusbiblioteket som hade sista låningstid idag. Även hemfärden gick som planerat så jag hade en himla tur. Evigt tacksam att jag inte skulle till Stockholm, för det tåget var 90 minuter försenat enligt beräknad avgångstid. Det hade inte varit så roligt att invänta.

För övrigt har jag gjort mina två sista pedagogintervjuer idag och transkriberat dem. Lyssna, skriva, spola tillbaka, lyssna igen, skriva, lyssna... Jösses så tråkigt, men nu är det gjort. 16 sidor material blev det - bara till att börja analysera.

Shit vilket oinspirerande inlägg, men men.
Ciao so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0