Not good at all

Det blev en riktigt lång sovmorgon i morse, fast jag skulle gå upp skapligt för att plugga. Jag manade mig inte upp förrän vid 11-tiden och därefter gick jag runt och drog fötterna efter mig tills det var dags att åka iväg på avtal- och lönesamtal med rektorn. Nu känns det äntligen på riktigt att jobbet är mitt eftersom det finns nedskrivet på papper, undertecknat med min namnteckning. Jag hade gått och varit nervös för själva lönebiten eftersom individuella lönesättningar kräver förhandling, men det var ju helt i onödan då min lön redan var skriven på avtalet. Pengar är inte allt här i livet, men jag ska inte sticka under stolen med att jag blev lite besviken. Summan som jag fick låg bra många hundralappar under fackets rekommendationer för Katrineholms kommun, vilket jag kostade på mig att ifrågasätta, till ingen nytta. Vi befinner oss ju ändå i kommunen med de lägsta lärarlönerna i hela Sverige, så varför bli förvånad?

Jo men visst, så är det. För övrigt mår jag skit med min förkylning och huvudvärken som gör mig helt disorienterad. Det är någon migränliknande variant som smärtar kring ögonen och får fingertopparna att domna stundtals. Det är riktigt obehagligt och smärtan gör mig inte direkt mer motiverad att ta tag i pluggandet.

Motvind nu känns det som. Dags att bädda ner mig i soffan framför tvn med min ask med ischoklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0