Det slår aldrig fel

Igår kväll satt jag uppe länge vid datorn på grund av att jag inte kunde sova. Jag var pigg som sjutton och det irriterade mig, men jag tänkte att det inte gjorde så mycket att jag var uppe eftersom jag ändå skulle få sovmorgon. Framåt 02-tiden bestämde jag mig för att gå och lägga mig och somnade efter mycket om och men. Klockan 07.50 ringer mobilen och i andra änden hör jag en stressad kollega meddela att det var lite smått kris på jobbet. Det slår fan aldrig fel - så fort jag sover dåligt en natt ringer de och vill att jag ska jobba. De ville att jag om möjligt kunde rycka ut och ta KappAhl klockan 08.00. Tio minuters varsel, tack för den framförhållningen liksom! Men men, jag hann peta i mig en macka lite snabbt och kila ner till jobbet utan att vara allt för försenad. Efter jobbet bar det av till Apoteket för att hämta ut medicin till mormor och sedan var det återigen dags för att veckohandla åt henne. Man skulle kunna tro att man är anställd för hemtjänsten också, så mycket jag far och flänger.

Nu ska jag sätta mig och pusta ut en stund framför tv:n med en kopp kaffe med vispgrädde. Sex and the City börjar om en halvtimme och det är min höjdpunkt på eftermiddagarna. Då kurar jag ner mig i soffan med en filt, mitt kaffe, en eller annan kissekatt och myser för fulla drag. Det är livskvalité för mig!

Ha det gott allesammans.
Äntligen helg!

Kommentarer
Postat av: Soffan

Du är en sann hjälpare vännen! Mys på! Kramisar!

2010-02-26 @ 16:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0