Förbaskat less

Nu börjar jag lessna rejält på det här jäkla snöandet, för det ställer bara till en massa problem. Tågtrafiken har varit fullkomligt kaotisk idag och jag är glad att jag kom hem över huvud taget. Konstanta förseningar och inställda tåg har varit vardagsmat den senaste tiden och det börjar gå mig på nerverna. Det känns så kämpigt att ge sig iväg till skolan när man vet att man kommer att drabbas av förseningar både dit och hem, bara för att gå på något enstaka seminarium eller föreläsning. Att samåka med bil för att slippa alla förseningar fungerar ju inte heller när vädret är såhär eftersom man utsätts för risker genom att ge sig ut på vägarna. Usch säger jag bara, att vara pendlare såhär års är ingen höjdare!

När jag kom hem från skolan satte jag direkt igång med middagen. Jag gjorde kanongoda kycklinglår i ugnen och serverade det med en het dragonsås och sallad. Såsen är så fantastikt god, ni anar inte. Den kan jag starkt rekommendera om ni vill ha någonting smaskigt till t.ex. kycklingfilé eller en köttbit. Jag testade det receptet första gången härom veckan och skulle nu vilja äta det till allt, så god är den.

Nu ska jag vila mig lite och smälta maten innan det är dags att bege sig ner till Friskis för att köra ett pass afrikansk dans. Jag hade egentligen inte tänk att träna idag, men känner att det varit alldeles för mycket stillasittande. Det ska bli roligt att få skaka lite rumpa, haha.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Matilda

tyck till om frisyrer i min blogg, kort elr långt, naturligt elr löshår!

2010-02-03 @ 22:33:42
URL: http://matildasimonette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0