Lovely coffee

Igår när jag var på stan gick jag in på Cayenne för att botanisera bland alla härliga prylar. Jag var inte ute efter någonting speciellt, utan ville bara gå rund där och titta på alla fina saker. Trots det blev det ett inköp som jag är grymt nöjd med - en påse smaksatt kaffe från Kahls. Det fanns flera olika sorter att välja på, bland annat choklad, kardemumma, vanlij och smörkola och mitt val föll på det sistnämnda. Jäklar vad gott det var! Jag gick direkt hem och bryggde mig en kopp och avnjöt det med en rejäl skvätt grädde i. Det var så att smaklökarna slog bakut av glädje!

Detta kaffe kan jag verkligen rekommendera, till dig själv eller som gåva.
Det kostar 25 kronor för 100 gram. Ganska dyrt, men SÅ värt det!

Kommentarer
Postat av: sofie

Åååh, jag älskar de där kaffesorterna!! Speciellt chokladkaffet, känns så lyxigt med en skvätt grädde i som du skrev.Känns ju som "gottis" fast utan kolhydrater! :D Ska nog kila ner till stan och köpa ett par påsar i eftermiddag...

2010-02-03 @ 08:52:43
URL: http://stadslantis.wordpress.com
Postat av: Frida

Jag vet precis vad du pratar om... Smörkolakaffet är så jäkla gott! Yumm!

2010-02-03 @ 17:42:08
URL: http://vigubban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0