Så är det minsann

Idag när jag promenerade hem från mötet med min vägledare passerade jag två små barn som satt och lekte i en snöhög. Det var två pojkar som jag uppskattade vara kring 6 års ålder. De grävde i snömassorna och hade samtidigt en vild diskussion om någonting som hade med pengar att göra. Precis när jag gick förbi hörde jag den ena pojken säga till den andra "Jo förstår du, förr i tiden lade man pengarna i munnen när man skulle gå och handla, för då fanns det minsann inga plånböcker". Hjälp vad full i skratt jag blev när jag hörde detta. Barn är ju för härliga och ibland undrar man vad de får allting ifrån? Jag hade gärna velat stanna till en stund och fortsatt lyssna på deras konversation, men det hade nog uppfattats som lite udda. Istället knallade jag glatt vidare och fortsatte fundera på vad sjutton pojken kan ha fått den idén ifrån.


Kommentarer
Postat av: Jenny

ja ibland kommer det konstiga saker ur barns munnar och man undrar verkligen vad de får allt i från hehe

2010-02-02 @ 19:52:35
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0